13 Ocak 2011 Perşembe

Hamile Hafızası mı O da ne?

Etrafımdaki herkes hamile unutkanlığından bahsedip duruyordu. Ben de yok artık deyip geçiyordum taki bugüne kadar. Bugün t-shirtumu bir mağazada unuttum. Evet yanlış okumadınız üstümdeki t-shirtu bir kaç şey denediğim mağazada unuttum. İncecik kazağımı üstüme giyip yoluma devam ettim. Eve bir geldim içimdeki yok olmuş....
Şimdi boş boş otururken internette yazıları okuyordum. Ve gördüm yalnız değilim 'pregnancy brain' dedikleri bir olgu varmış. Farklı bir deyişle de Placenta Brains” (Plasenta Beyinler). Bu aslında hamile kadınların oldukça yoğun bir şekilde yaşadığı unutkanlık, dalgınlık gibi durumlara biraz şakayla karışık olarak verilen isimden başka bir şey değil sanırım. 


Peki nedeni ne?
Hamilelik sırasında yoğun biçimde yaşanan dalgınlığın nedenleriyle ilgili olarak üretilen pek çok teori var. Bunlardan en yaygın olarak söylenen  kesin verilere dayanmamakla birlikte beynin küçüldüğüne dair olan. 

Buna göre hamilelik sırasında kadınların beyni yaklaşık yüzde 3 –5’lik oranda küçülüyor. Doğumdan yaklaşık 6 hafta sonra normale dönen beynin bu durumu da unutkanlık ve dalgınlığa yol açıyor. Diğer bir teori ise hormonların etkisiyle ilgili olan. Çoğu uzman nedeni her ne olursa olsun bu durumun geçici olduğuna inanırken, bazılarıysa her hamilelik ve doğumla birlikte kadınların problem çözme yeteneklerinin azaldığını ve eskiye kıyasla daha unutkan ve dalgın olduklarını iddia ediyorlar. Bazı uzmanlarsa kadınların anne olmanın heyecanıyla artık bunun dışındaki şeylerle fazla ilgilenmediğini ve dikkatlerini gerçekten vermediğini söylüyor ve durumu böyle açıklıyorlar. 

Acaba hangisi doğru :) Umarım en yakın zamanda geçer...

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder